Millionaire shortbread

Pyszne i wybitnie proste w przygotowaniu ciastko według tradycyjnej szkockiej receptury. Inne nazwy tego cuda to Caramel squares, Wellington slice czy Caramel slice. Ciastko składa się z 3 wartsw: kruchego spodu (shortbread), karmelu i czekolady. Przypomina batona Twix, tyle że wszystkiego jest w nim więcej :).

Składniki na kruchy spód:

  • 175 g mąki pszennej
  • 125 g pokrojonego w kostkę masła
  • 50 g pokruszonego brązowego cukru (ja użyłam ciemnego i jasnego, może być też puder)

Używamy blachy do pieczenia o wymiarach około 19 x 29 cm. Smarujemy ją tłuszczem lub wykładamy papierem do pieczenia. Cukier i mąkę mieszamy w misce, dodajemy pokrojone masło i szybko wyrabiamy. Przekładamy do foremki, nakłuwamy widelcem i pieczemy 20 minut w temperaturze 190 stopni C.

Następnie przygotowujemy karmel (toffi). Możemy albo ugotować puszkę skondensowanego słodzonego mleka (gotujemy około 3 godzin, puszka musi być cały czas przykryta wodą), albo użyć gotowej masy. Ja wykorzystałam masę krówkową Bakalland o smaku orzechowym i jestem nią zachwycona.

Masę rozprowadzamy na kruchym spodzie.

Składniki na czekoladowy wierzch:

  • 170 g czekolady (ja pomieszałam mleczną z gorzką)
  • 3 – 4 łyżki masła

Rozpuszczamy czekoladę z masłem na wolnym ogniu cały czas mieszając, aby nic się nie przypaliło. Rozprowadzamy na wierzchu masy karmelowej. Chłodzimy w lodówce kilka godzin. Gotowe!

This entry was posted in ciasta and tagged , . Bookmark the permalink.

5 Responses to Millionaire shortbread

  1. pysznotki says:

    wyglada niezwyke smakowicie, chyba dzis takie zrobie

  2. kuchareczka says:

    A ja własnie dzisiaj robiłam bounty i mi się skojarzyło, bo tez jest na kruchym spodzie, tylko czekoladowym, z taka sama warstwą czekolady na wierzchu, a w środku zamiast karmelu ma kokos :)

  3. kuchareczko, a będzie można zobaczyć to kokosowe cudo u Ciebie na blogu? Szukam sobie jakiejś nowej lektury także będę Cię dzisiaj czytać ;)

  4. aga says:

    Uwielbiam takie “grzeszne”cudeńka…Piękne zdjęcia,ciekawe przepisy…Rety,właśnie dodaje twój blog do ulubionych:)

  5. Marta says:

    Jadłam w Irlandii i się zachwyciłam, długo szukałam w sieci przepisu. Dziękuję :)

Leave a Reply

