Ciasto kruche z owocami

Dużo owoców i dużo kruszonki czyli pysznie. Bardzo proste w wykonaniu ciasto, w którym możemy użyć dowolnych letnich owoców. Ja wykorzystałam brzoskwinie i truskawki.

  • kg owoców sezonowych (u mnie brzoskwinie i truskawki w proporcjach 1:1)
  • 200 g masła
  • 160 g cukru
  • 2 opakowania cukru wanilinowego
  • szczypta soli
  • 1/2 łyżeczki cynamonu
  • 275 g mąki
  • masło do formy
  • 150 g migdałów (opcjonalnie, ja zamieniłam 1 opakowanie cukru wanilinowego na cukier migdałowy, bo nie lubię mielenia migdałów)

Obieramy truskawki, przekrawamy na pół. Brzoskwinie polewamy gorącą wodą, kroimy na ćwiartki, obieramy i dalej kroimy na mniejsze kawałki. Z mąki, masła, cukrów, soli i cynamonu wyrabiamy ciasto. Jeśli chcemy dodać migdały to najpierw je mielimy lub bardzo drobno ciekamy. Tortownicę (lub tartownicę) o średnicy około 21 cm smarujemy masłem. Wyklejamy formę porcją ciasta (3/4) i wykładamy owoce. Resztę ciasta rozkruszamy na owocach. Pieczemy około godziny w piekarniku nagrzanym do 180 stopni C.

This entry was posted in ciasta and tagged , . Bookmark the permalink.

One Response to Ciasto kruche z owocami

  1. wykrywaczsmaku says:

    bardzo apetyczne!

Leave a Reply

