Kruche ciastka z czekoladą i orzechami lub/i krówką

Wczoraj upiekłam takie smaczne ciasteczka. Miałam ochotę zrobić coś drobnego przy czym będzie troszkę zabawy. Te ciastka znalazłam na blogu www.ourbestbites.com Są naprawdę smaczne i efektowne. W oryginalnym przepisie użyto tzw. toffee bits, czego w naszych sklepach nie znalazłam. Dlatego wykorzystałam orzechy i krówkę :)

Składniki:

– 110g masła
– szklanka cukru
– 1 dużo jajko
– 2 łyżeczki cukru waniliowego
– 3 szklanki mąki
– 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
– pół łyżeczki soli

Dekoracja:

– tabliczka mlecznej czekolady
– pół tabliczki białej czekolady
– kilka orzechów laskowych
– kilka krówek

Miękkie masło ucieramy z cukrem i cukrem waniliowym mikserem. Dodajemy jajko i dalej ucieramy. W osobnej misce mieszamy mąkę z proszkiem do pieczenia i solą. Dodajemy porcjami mąkę do masła, miksujemy. Gotowe ciastko owijamy w folię i wkładamy do lodówki na 2 godziny. Po tym czasie rozwałkowujemy ciastko na stolnicy na grubość około pół centymetra. Wykrawamy dowolne kształty. Wybieramy foremki o podobnej wielkości, inaczej część ciastek może być zbyt spieczona, lub część niedopieczona. Pieczemy 10 – 11 minut w temperaturze 180 stopni C. Ciastka mają być jasne ale lekko przyrumienione na brzegach.

Orzechy podpiekamy w piekarniku około 8 minut w temperaturze 180 stopni C. Dzięki temu możemy je z łatwością obrać. Obrane siekamy. Krówki również kroimy na drobne kawałeczki, najlepiej wcześniej schłodzić je w lodówce. Kiedy ciastka przestygną rozpuszczamy czekoladę mleczną i pokrywamy nią połowę ciasteczek. Ja robiłam to dużą łyżką. Kiedy czekolada jest jeszcze miękka posypujemy po wierzchu orzechami lub krówką. Rozpuszczamy białą czekoladę i wlewamy ją do woreczka, z którego ucinamy rożek. Teraz możemy zrobić białe kleksy na ciastkach. Chłodzimy. Voila!:)

This entry was posted in ciastka and tagged , , . Bookmark the permalink.

2 Responses to Kruche ciastka z czekoladą i orzechami lub/i krówką

  1. piękne ciasteczka i piękne zdjęcia! jestem pod wielkim wrażeniem :)
    pozdrawiam!

  2. Kamilo, dzięki na miłe słowa :), pozdrawiam!

Leave a Reply

